To Duino we belong!

11 september 2013 - Duino-Aurisina, Italië

'Hi Sneha, hoe was je vakantie?'

'Geweldig! Ik heb een seed-project georganiseerd, ik heb 15 mensen van het college een maand lang meegenomen door India, ik heb dingen gezien en begrepen van mijn land die ik nooit wist. Ik ben net 30 uur onderweg geweest met een koffer bijna groter dan ik, dus ik ben best wel moe! Anyway, ik ga even een ijsje halen, ga je mee?'

Back to school, maar dan een beetje anders. We zijn allemaal heel ver weg geweest, en gelukkig ook weer teruggekomen. Het is geweldig om weer in Duino te zijn en ik ben heel blij om mn jaargenoten vlak bij me te hebben, en de eerstejaars te verwelkomen!

1238113_636653399702710_1278648791_n1185691_636654276369289_1044721903_n1187077_636653486369368_1024967446_n

1098333_10200461476152618_832345786_nDSC017191239739_10200461469352448_2127807685_n
De Nederlanders!

Ik woon nu in Old Offices, een klein residence met 14 dames, verdeeld over 2 verdiepingen. Ik woon op een kamer met Magda uit Polen, ook een tweedejaars. Het is super gezellig en we hebben een mooie kamer. Op onze verdieping wonen ook 5 eerstejaars. We delen een grote keuken en de badkamer. Ik vind het heel prettig dat het zo klein is, het is veel huiselijker en overzichtelijker. Heel anders dan een residence met 55 mensen, zoals in Foresteria afgelopen jaar!

DSC01750DSC01769DSC01763
Mijn hoek & Magda's hoek bij het raam

DSC01772DSC01757
Old Offices, vanaf de achterkant. Op de bovenste verdieping woont de residence tutor Susana, een gezellige Spaanse. Op de middelste verdieping woon ik (raam aan de linkerkant). Daaronder wonen nog 7 mensen.

Het leven hier is weer super druk. Na de eerste paar dagen kwamen de firstyears aan en barstte het feest los! Introduction week was vol en gezellig. Sinds vorige week is school weer begonnen en moeten de secondyears heel hard werken. Dit semester zijn de deadlines van allerlei belangrijke werkstukken, zoals het Extended Essay (profielwerkstuk) en Internal Assesments (opstellen die voor het eindexamen tellen) in bijna alle vakken. Maar na, tijdens of tussendoor het werk is er gelukkig ook genoeg tijd om heel veel lol te hebben! Ik ben afgelopen zaterdag in Venetië geweest, met de eerstejaars. Ook het Rilke-pad en het haventje zijn drukbezocht. Het is goed om de zon weer te zien schijnen over 'onze' Adriatische zee!

To Duino we belong, generation song '12-'13

Liefs,
Hester

1. Irma Barnas:
    11 september 2013
    Dag Hester, wat leuk om weer op de hoogte te worden gehouden van de gebeurtenissen bij jou. Eindexamenjaar...
    Hier alles goed, na een drukke, warme zomer. Veel kinderen, kleinkinderen, familie en vrienden. We zijn in de zomer altijd wel 'populair'. We waren ook benieuwd of je in Berlijn nog met Marieke contact hebt gehad. Wij hebben er niets over gehoord.
    Voor nu, veel liefs
  2. Nico jan:
    11 september 2013
    Hoi Hester,
    Het moet een ontspannen gevoel geven dat je niet meer tot de jongsten hoort en dat je daar weer een beetje "thuis" gekomen bent. Alle goeds toegewenst voor de start van het 2e jaar.
    Groetjes, Nico Jan
  3. Rita Hendriks:
    12 september 2013
    Dag lieve Hes, !Bom!! weer midden in de drukte terecht gekomen.
    En dan zo'n nonchalante opmerking,"nog met een eerste jaars even weer naar Venetië geweest" Ja,ja, dat doet maar.
    Geniet ervan. liefs Rita.
  4. Mw de Reus:
    13 september 2013
    hoi Hester
    wat een intensief leven heb je op dit moment. Beetje jaloers ben ik wel. Ik ben overigens geinteresseerd in je seed-project. Wat houdt dat in?
    groetjes, mw de Reus
  5. Hester:
    15 september 2013
    Hoi mevrouw de Reus,
    Seed project staat voor Student Engagement in Education for Development, projecten georganiseerd voor en door leerlingen van uwc. Die projecten duren meestal een maand en zijn gericht op social service. Dit is de website:
  6. Oma/opa:
    15 september 2013
    Wij vinden het wel heel erg fijn weer een nieuw bericht van jou te krijgen. De foto`s laten een vrolijke start zien in een vertrouwde omgeving. Hier alles stabiel. Veel succes en hartelijke groeten, Oma/opa