Het regent en het is november...

27 november 2013 - Duino-Aurisina, Italië

Het regent en het is november...
Het regent essays en het regent reisjes... Want het is november!
Dit is de drukste maand voor secondyears op het college. Een korte samenvatting:

- 12.000 woorden aan essays
- Rome, Florence & La Biennale di Venezia

Het was super druk de afgelopen tijd, ik heb geen moment rust gehad! We hebben deze maand onze Predicted Grades gekregen: cijfers die leraren verwachten als je eindexamencijfers, gebaseerd op toetsen en je deelname in de klas. Deze cijfers moeten we gebruiken om ons aan te melden voor universiteiten, en zijn dus best belangrijk. Deze maand waren ook de deadlines voor het Extended Essay (profielwerkstuk) en Internal Assesments in alle vakken: essays die 20%-30% meetellen voor het eindexamen cijfer. Ik heb me helemaal kapot gewerkt en ik ben blij dat het nu bijna klaar is. Er heerst hier een omgekeerde zesjescultuur: goed is nooit goed genoeg. Het is daarom moeilijk om tegen jezelf te zeggen dat je klaar bent met werken. Nog 3 weken doorzetten en dan... Kerstvakantie!! Vanaf 12 december ben ik een maand in Nederland.

Ik ben met mijn art class een dag naar de Biennale in Venetië geweest. Na al deze contemporary art, hebben we klassieke kunst gezien in Rome. Vorige week zijn we daar een paar dagen geweest. Het was echt geweldig, we hebben heel veel kerken en musea bezocht en s avonds, als we vrij waren, hebben we wat sight-seeing gedaan. Het was echt lekker om in deze drukke maand met mn klasgenoten ergens anders te 'chillen'! Er was ook een long weekend, een paar dagen vrij, toen ben ik naar Florence geweest met Diona, een eerstejaars uit Kosovo. Dat was ook super leuk! Onderaan staan foto's van al deze Italiaanse avonturen.

Rome 14
To come in "touch" with so much art...

Er is ook bezoek geweest afgelopen tijd...
& mama& Emma & AleidaEmma & Aleida
Mama, Aleida en Emma!!

Tot snel, waarschijnlijk?
Liefs, Hester

LA BIENNALE DI VENEZIA
Biennale 3Biennale 1Biennale 6Biennale 2Biennale 5Biennale 4

Mark Manders: Room with Broken Sentence (Nederlandse paviljoen)

Biennale 12Biennale 9Biennale 8

Florence 2Florence 3Florence 1

1. Irma Barnas:
    27 november 2013
    Dag Hester,
    Echt heel leuk om zo over alles daar te horen. Waren je 'predictes grades' goed? Vast wel. Wat en waar denk/hoop je te gaan studeren? Ik ga ervan uit dat je het harde werken nog even volhoudt en dat je dan straks heerlijk van de kerstvakantie kunt genieten.
    Leuk ook om over Rome te lezen. Marieke heeft daar een jaar gewoond en daardoor zijn we er toen best vaak geweest. Ook de Biennale is altijd heel bijzonder. Wat heerlijk om dat allemaal zo mee te maken.
    Hester, we wensen je sterkte en daarna een fijne tijd in NL. Veel groeten van ons twee,
    Irma
  2. Rita Hendriks:
    28 november 2013
    Dag lieve Hes,nog even en je bent weer hier.
    Wij gaan elkaar dan in ieder geval zien op 2jan. in Carré.
    Ik weet niet hoe uitgekakt je in Dec. bij je familie aankomt,maar in jan.sta je vast al weer fris klaar om er tegenaan te gaan. Hoewel??
    hoe lang werkt een oudejaars feest door. Dag lieverd tot dan,Rita.
  3. Oma/opa:
    29 november 2013
    Hoi . Hester, ja jij hebt het inderdaad super druk, maar de vakantie is heel dichtbij. Lekker op de bank met een Margriet van Oma.
    Wat heb en krijg jij een geweldige investering aan kennis en ervaringen. Prima!. Bij ons is alles stabiel. Tot gauw en hartelijke groeten, Oma/opa.