Trial exams, lente en project week

26 februari 2014 - Duino-Aurisina, Italië

Ciao a tutti!

Afgelopen 2 weken hebben tweedejaars Trial Exams gedaan, dat betekend dat we geen lessen hebben en oefenexamens maken, in alle vakken over alle stof die we zover gedaan hebben. Het doel van trials is om ons te laten voelen hoe het is om eindexamens te doen, qua leerwerk, schrijfwerk en dagindeling. Mijn conclusie, respectievelijk: heel veel, neutraal en heel lekker.

Afgelopen weken braken de eerste lentedagen door na heel veel koud en nat. Het voelde verdacht veel als vakantie: lekker lunchen in de zon op Mensa Balcony en een beetje op blote voeten voetballen en frisbeeën op Fore Lawn. Die vrije ochtenden en middagen die eigenlijk voor leren bestemd waren, zijn vooral in de zon besteed... Een sfeerimpressie:
IMG_1710IMG_1694IMG_1687IMG_1683IMG_1365IMG_1371
De amandelboom voor mijn raam bloeit! :)

Morgen heb ik mijn laatste examen, Italiaans. Vrijdag ga ik naar Nederland: Project Week begint! Het voelt een beetje raar om ineens naar huis te gaan. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik overmorgen naast mn familie op de bank zit! Ik heb er heel veel zin in! Het programma ziet er zo uit:
Programma PW Amsterdam

Op donderdag is project week over. Daarna ga ik naar huis in Schoorl, t/m zondag.
De deelnemers zijn: Ismail uit Sudan, Belal uit Libië, Nina uit Montenegro, Ilya uit Wit-Rusland, Sibel uit Kosovo, Wesley uit Brazilië en Diona uit Kosovo. Het doel van het project is de keerzijde van drugs en prostitutie laten zien, waar Amsterdam zo beroemd om is.

Afgelopen zaterdag ben ik met een aantal andere leerlingen naar Venetië geweest (2 uur met de trein vanaf Duino), om carnaval te zien. Het was mooi, gezellig, koud en nat:

IMG_1610IMG_1436IMG_1576IMG_1597IMG_1567IMG_1536IMG_1488 - kopieIMG_1480

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Irma Barnas:
    27 februari 2014
    Hester, een mooi programma in Amsterdam e.o.! Veel plezier daar. Hier in Frankrijk denkt men dat Nederland één groot drugsland is, dat iedereen verslaafd is en dat je zo kunt vragen om een spuitje als je uit het leven wilt stappen. Laat je medestudenten ook maar zien dat het niet allemaal narigheid is. Ik denk dat we juist veel hebben om trots op te zijn.
    Groeten van ons ook aan je ouders.
    Irma