Het Laatste van het Eerste

16 mei 2013 - Duino-Aurisina, Italië

De laatste lesdag, de laatste assembly, de laatste opdrachten, de laatste Dutch Dinner, de laatste first year exams, en binnenkort, de laatste keer zwemmen, de laatste Mensa, de laatste keer 'see you tomorrow', de laatste nacht op deze kamer...

Ik heb bijna vakantie! Leuk? Ja. Verschrikkelijk? Ook.
Ik ben blij dat ik klaar ben met de examens, en ik heb heel veel zin om thuis op de bank neer te ploffen, maar aan de andere kant is het nu het moment om na te denken welke spullen ik mee naar huis mee wil nemen, welke dingen ik nog moet doen, welke dingen ik nog tegen welke mensen ik wil zeggen... De vakantie is hier behalve het einde van een schooljaar ook het einde van een jaar in een community leven. Een boarding school is heel gezellig, met al je vrienden die in dezelfde straat, gebouw of kamer als jij wonen, maar over acht dagen gaan we allemaal naar huis en de tweedejaars, de helft van de leerlingen, komen volgend jaar niet meer terug... En dat kan ik me echt niet voorstellen. Ik zie heel erg op tegen de closing ceremony op de 23e en 'the day of departure', vrijdag 24 mei. Vrienden die ik dagelijks zag, en waarmee ik hier woonde, studeren straks waarschijnlijk op een ander continent. AAaah!

Natuurlijk heb ik ook veel zin in volgend jaar, en het is goed om nieuwe leerlingen te verwelkomen, maar op dit moment wil ik het college zo als het nu is nog niet echt kwijt...

1. Esther Boas:
    16 mei 2013
    Lieve Hester, heel veel sterkte met het afscheid nemen! Je weet...elk einde is het begin van iets nieuws. Wellicht zijn er vriendschappen bij die nooit meer overgaan en nog tot veel mooie belevenissen (en reizen) leiden...
    Zo aan het einde van dit eerste jaar wil ik je alvast bedankt voor al je mooie teksten, ik heb met je mee genoten :-)

Liefs!! Esther
  2. Job:
    Heey Prima,

Mooi geschreven en heel veel sterkte!! Mijn advies aan jou is om optijd te beginnen met persoonlijk afscheid nemen en 'last talks' hebben met je tweede jaars. Daar heb je aan het einde van het jaar , op de laatste dag nooit de tijd meer voor.

Heel veel liefs en sterkte gewenst!!

Job
  3. Atti Scholten:
    Lieve Hester,

iedere keer is het fijn je verhaal te lezen, ik hoop dat je een hele fijne zomer tegemoet gaat, inderdaad lekker knus thuis in Schoorl met kopjes the van Joke

liefs

Atti
  4. Nico jan:
    Ha Hester,
    Wat gaat zo'n intensief jaar toch snel voorbij! Afscheid is natuurlijk moeilijk, maar je hebt er mooie herinneringen en fijne vrienden aan overgehouden, all over the world.
    Ik wens je een mooie zomer thuis toe en zie je vast in die tijd nog wel.
    Groet,
    Nico Jan
  5. Rita Hendriks:
    17 mei 2013
    Lieve Hes,Wat is het allemaal snel gegaan !
    Ik kan alleen maar zeggen,dat ik bijna niet kan wachten om je weer te zien. Liefs Rita.
  6. Irma Barnas:
    19 mei 2013
    Dag Hester,
    We willen je graag een hele fijne vakantie wensen, geniet van je vrije tijd en van Nederland. Ook willen we nog zeggen dat als je naar Berlijn gaat, bel of mail Marieke.
    Dank je voor alle leuke 'reisverhalen' van het afgelopen jaar en veel sterkte de 23ste en de 24ste.
    Liefs van Nico en Irma
  7. Franc:
    20 mei 2013
    Liebe Hester
    Ich wünsche dir eine ganz schöne letzte Woche in Duino, viel spass und eine gute Reise nach Schoorl. Vielleicht sehen wir uns bald in NL oder CH. Frau Marchetti schon eine Mail geschickt? :-)
    Liebe Grüsse aus Bad Zurzach.
    Franc