Piran-ha!

27 april 2013 - Piran, Slovenië

Geen piranhas maar Piran en "Ha"s!
Mijn ouders zijn een weekend hier en we zijn met zn drieeën naar Slovenië gegaan, naar een klein en mooi dorpje aan zee genaamd Piran waar het erg leuk en fijn is - Ha!

Jan en Joke hebben allerlei gezellige oranje prullaria meegenomen voor de inhuldiging van Willem-Alexander aanstaande Dinsdag. De Nederlandse leerlingen van het college zijn uitgenodigd door de Nederlandse ambassade in Trieste voor een borrel met andere Nederlanders die in deze provincie wonen. We zullen het ook op het college vieren: Willem - Alexander is namelijk oud-leerling van UWC Atlantic College in Wales!

Piran - Jan & Joke

Het is lekker om even weg te zijn want het is een drukke en heftige tijd op het college. Afgelopen woensdag hadden de 2ndyears hun laatste lesdag en daarna hebben ze zich de hele nacht opgesloten in School Building, waar ze de muren bedekt hebben met papieren, volgeschreven met herinneringen en wensen. Nog iets minder dan een maand en de secondyears vliegen de helen wereld over. Wat een eng idee om te weten dat ik sommige vrienden of community members, waar ik al die mooie herinneringen mee heb, misschien nooit meer terug zie...
Ik durf er bijna niet over na te denken.

De 1styears hebben nog ruim een week school en dan beginnen voor ons de 1st year exams. Het is druk met allerlei laatste-dagen-van-het-schooljaar dingen, opdrachten die af moeten, verslagen ingeleverd, en... zo veel mogelijk genieten van de aanwezigheid van de secondyears!

But first... A little bit of a holiday.

Groetjes uit Piran!
Liefs Hester

National Identity
National Identity?!

1. Irma Barnas:
    28 april 2013
    Dag Hester,
    Het is altijd leuk om je 'verhalen' te lezen. Heel fijn om je ouders even in de buurt te hebben. Als ze er nog zijn, doe ze veel groeten.
    Jij sterkte met alle drukte de komende tijd en succes met de examens.
    Ga je voor de zomer naar Nederland?
    Ik (Irma) was net een week in Amsterdam om Marieke, die daar een tentoonstelling moest inrichten, te helpen met het oppassen op de twee kleine jongetjes. Ik heb erg van Amsterdam genoten en je voelde de opwinding in de stad voor a.s. dinsdag.
    Veel liefs en groeten van ons twee,
    Irma