After brainstorm comes sunshine

25 februari 2013 - Duino-Aurisina, Italië

Ciao tutti,

Na de Italian Week afgelopen week wordt er weer hard gewerkt op UWC Adriatic: lab reports, tests, written tasks, assignments (or “compiti” as we say here in Italian), deadlines… En de secondyears doen nu hun trials (oefenexamens). Ik was  jaloers op jullie vakantiegangers, maar volgende week is het mijn beurt: zaterdagochtend ga ik met ongeveer 8  andere leerlingen op Project Week naar Berlijn. Das ist aber ja richtig Klasse! :) “After brainstorm comes sunshine”: hard werken beloond zich…
Ik ben heel benieuwd, want ik ben nog nooit eerder in Berlijn geweest. Ich freue mich! Daarna heb ik long weekend en dan kom ik een paar dagen naar huis.  Goed om naar uit te kijken! Aan de andere kant… Laat me alsjeblieft zo veel mogelijk op dit college blijven!! Want nog een paar weken gewoon les en dan zullen de secondyears verdwijnen in een donker hol vol studieboeken om voor de examens voor te bereiden. Ik kan het me niet voorstellen dat alle secondyears na de zomervakantie niet meer terug komen…  Ik mis ze nu al!

Ik ben nu ook hard bezig met Visual Arts, we zijn namelijk net begonnen met ‘het echte werk’.  We moesten een thema kiezen en in dat thema moeten we komend jaar 18 studioworks (kunstwerken) maken. Ik heb als thema Graphics, dat vond ik eerst wat vaag klinken maar na wat research lijkt het me heel interessant. Wikipedia writes:  graphics are visual presentations on some surface, such as a wall, canvas, screen, paper, or stone, to brand, inform, illustrate, or entertain. Examples are photographs, drawings, LineArt, graphs, diagrams, typography, numbers, symbols, geometric designs, maps, engineering drawings, or other images. Clarity or effective communication may be the objective, association with other cultural elements may be sought, or merely, the creation of a distinctive style.
Ik ga er mee aan de slag, ik zal hier op deze site wat foto’s plaatsen als ik wat interessants te showen heb!

Liefs, Hester

SUCCES alle uwc aanmelders, ik heb gehoord dat jullie eind februari de uitslag van de eerste ronde krijgen! Veel email checken dus en je hoofd koel houden :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Irma Barnas:
    26 februari 2013
    Dag Hester,

Druk heb je het... Leuk om te horen dat je naar Berlijn gaat. Wij waren er in september vorig jaar (voor het eerst) om onze dochter daar te bezoeken. Zij woont er sinds augustus met man en kinderen. Wij waren erg onder de indruk van de stad. Héél bijzonder. We wensen je er een fijne tijd. Liefs en groeten van
    Nico en Irma Barnas