Venetiaans sprookje

11 februari 2013 - Venice, Italië

Ciao a tutti,

Laten we verkleed als smurfen door Venetië slenteren, dan komen we misschien wel een prinses tegen!
Dat bleek een redelijk gebruikelijke gedachte te zijn toen ik afgelopen weekend in Venetië allerlei interessante personages voorbij zag schuiven. Ik heb namelijk het Venetiaanse carnaval gezien, met mijn ouders en Aleida! Vrijdag stonden ze me op het station op te wachten, om mijn verjaardag te vieren. We hebben een heel fijn weekend gehad en ik ben heel blij dat ze er waren! Het was echt heel erg leuk.
Ik heb een hele fijne verjaardag gehad! Ik heb ook een heleboel dingen opgestuurd gekregen… Dankjulliewel! Echt super leuk!

Venice 10Venice 9Venice 7
Venice 5Venice 2Venice 6
Venetiaans Carnival

Birthday
Dutch applepie op het College...

Ik typ dit verslag op mijn nieuwe zachte bed met mijn nieuwe mooie uitzicht en mijn nieuwe mooie badkamer, want! Tara (Oostenrijk) en ik wonen sinds twee weken in the guest room en Fore Piccola, het gevreesde deel van het kasteel waar de leraren wonen. En wij dus: tussen de headmaster en 2 andere leraren in. Ja! Gezellig!

Het is wel even wennen om steeds het grote hek naar de lerarenkant door te moeten. Ik mis het soms wel om leerlingen om je heen te hebben, in de kamers om je heen of in de Day Room. Er gebeurt vaak een heleboel gezellige rarigheid en ik moet nu eerst naar buiten om met andere leerlingen te zijn.
Een ander nadeel is dat er geen andere leerlingen naar onze kamer mogen komen, vanwege de privacy van de leraren. Ik moet ook zorgen dat ik voor curfew terug ben, want de leraren horen het ook als ik te laat binnen kom…
Maar, toen ik gisteravond vermoeid terugkwam uit Venetië, vond ik het toch erg fijn om in mijn rustige kamertje neer te ploffen. Het heeft veel voordelen. Ik vind het bijvoorbeeld heel lekker om een badkamer te hebben, want het campinggevoel dat ik in Fore had wende niet: dat je met je toilettas naar de douche loopt en er achter komt dat je je handdoek vergeten bent als je er al uitgebreid onder staat.
Het is een hele fijne kamer! Hier zijn wat foto’s:

room 3room 2room 1room 4

TaraTara
Met nieuwe kamergenoot Tara.

Liefs, Hester

1. Germa:
    11 februari 2013
    Wat ziet dat er super mooi uit, jarig zijn in Venetië! Dat wordt heerlijk slapen in je nieuwe kamer.

groetjes Germa
    voordeel heb zijn nadeel. Mooie brief met foto`s. Groeten, Oma/opa
  3. Merel:
    7 maart 2013
    Hoi Hester,
    Nog gefeliciteerd, misschien wat laat, maar was ff vergeten dat je jou hier iets kan sturen. Ik lees dat je het daar heel leuk hebt, ik hoop dat je er nog veel leuks beleefd. En ik hoop dat je nog een keer op school langs komt.
    Groetjes Merel (ik zat in je klas)