oh HOME!

27 november 2012 - Duino-Aurisina, Italië

Hi there!

IK BEN THUIS GEWEEST :D

Huh? Wat? Hoe?
Heel stiekem en heel kort! De KRO heeft  namelijk een programma De reünie – Jeugd en mijn basisschoolklas werd daarvoor gefilmd. Zo fietste ik weer als vanouds door de regen naar school, en zat ik ineens op uitnodiging van de KRO op de kleine schoolbankjes waar ik 5 jaar geleden dagelijks in zat.
Het was vreemd om thuis te komen, het was namelijk de eerste keer dat ik weer terug kwam, maar het was vooral heel erg leuk! Alleen toen ik net in de blijdschap van het aankomen zat, was het alweer tijd om te vertrekken. Weggaan vond ik daarom helemaal niet leuk, maar aan de andere kant: over twee weken kan ik weer in mn eigen bed kruipen, want dan heb ik winter break!

Ik ben vrijdag na de lessen uitgezwaaid door wat vrienden bij de busstop tegenover het college, en ben toen van Venetië naar Amsterdam gevlogen. Ik bedacht me onderweg dat ik eigenlijk precies dezelfde reis als drie maanden geleden maakte, maar dan in omgekeerde volgorde. De mensen die ik op Schiphol achterliet toen ik naar Italië vertrok, stonden me nu ook weer op te wachten. Alleen is aankomen een stuk leuker dan vertrekken…
Emma en ik hebben zelfs door de aankomsthal gedanst   : )

Thuis 1Thuis 2Thuis 3

Zaterdag ochtend ben ik door bosjes en kleine paadjes naar school gefietst. Het was namelijk een verrassing dat ik zou komen – niemand wist dat ik in Nederland was. Eenmaal veilig en geheim aangekomen op Teun de Jager, mijn basisschool, vond ik mijn oude klasgenoten maar dan ineens groot en volwassen.
Eenmaal door de kou teruggefietst naar huis, waren daar mn opa, oma, tante Germa, nichtje Dorien, vriendin Emma en haar ouders Paul en Marcelle. (Super leuk dat jullie allemaal gekomen zijn! :D)
En wat was het heerlijk om Pasta di Mama voorgeschoteld te krijgen!
Thuis was niet zo veel verandert, alleen merkte ik wel dat normale dingen me ineens opvielen. Een teken dat ik officieel niet meer thuis woon?

Nu ben ik weer terug op het College, weer hard aan het werk. Ik kijk er heel erg naar uit om straks weer in Nederland te zijn!

Groetjes aan Sinterklaas, als jullie hem spreken…
Liefs, Hester

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade