The Cow of Wisdom

26 augustus 2012 - Schoorl, Nederland

“I study at the International School Almere. My parents are from Pakistan and India. I try to live without regrets, and my goal to become part of UWC has been one of my choises, which I can truly say of, I won’t regret. Since the beginning of my UWC adventure I can tell you that it has been a journey, which already has, and will continue to have a significant impact on my life. It has been surreal to actually realize that I will be part of a movement. A movement of young people all over the world, coming together and working together to make the world a better place. Learning doesn’t mean only obtaining knowledge through books, UWC represents this thought by bringing students all over the world together to learn from each other, and alter the international culture. We are the future.”
Dayyaan Hasnain, UWC Costa Rica ’12 – ’14

Dear family and lovely Friends,

Het is zo ver! Morgen ga ik weg.  De koffers zijn gepakt (bijna…), de veters gestrikt, de haartjes gekamd en de tandjes gepoetst.
Het volgende Italiaanse spreekwoord is nu perfect van toepassing:
Chi lascia la strada vecchia per la nuova sa quel che lascia, ma non sa quel trova: wie de oude straat verlaat voor de nieuwe, weet wel wat hij achterlaat, maar niet wat hij zal vinden. Ofwel: je weet wat je beleefd hebt, maar nog niet wat er komen gaat.
Zo is het nu precies. Ik laat mooi,lief Nederland achter (en dan bedoel ik natuurlijk de desbetreffende mooie, lieve inwoners) voor iets heel erg onbekends. Iets leuks onbekends waar ik ongetwijfeld heel erg blij en gelukkig van word, whieeeee!
If not, dan kan ik me altijd troosten met wat Hollandse wijsheid, zodat het later alsnog weer goed zal gaan:

Voor de wat serieuzere heimwee die deze koe overstijgt heb ik een geweldig afscheidsboek! De afgelopen maanden/ weken/dagen heb ik jullie lastiggevallen en soms ronduit gestalkt, en met een geweldig resultaat. Het is een prachtig boek geworden vol met beautiful people en de mooiste teksten. Ik ben er zo blij mee en het is echt super mooi, lief en gaaf geworden. Jullie hebben je allemaal ontzettend uitgesloofd en daar ben ik jullie heel heel erg dankbaar voor. Het is een super boek.

Een kleine update over het turbulente leven in en rond casa Louter:
Afgelopen dagen waren veel home sweet home, ik heb vooral  heel veel in bed gelegen, niet omdat ik mijn bedwalhalla zo ga missen (nou… ja… dat natuurlijk ook) maar omdat iets in mij besloot ziek te worden. Ik bespaar jullie de details, het was in ieder geval uiterst onprettig. Het gaat nu gelukkig weer een stuk beter al ben ik nog niet helemaal gezond.
Ik ben heel benieuwd hoe het straks gaat zijn: op Schiphol, in het vliegtuig en vooral uit het vliegtuig. Waarschijnlijk worden we daar meteen vastgehouden door lieve UWCers en voorlopig ook niet meer losgelaten. Vooral de eerste weken zullen wat hectisch zijn: veel nieuwe dingen en heel veel gekheid. Jullie horen het allemaal!

Ik heb de afgelopen tijd meer brieven gekregen dan sinterklaas in zijn hele carrière en ik werd zo vrolijk van jullie lieve woorden en verrast door jullie originaliteit: heel veel lieve kaarten, brieven, reacties, foto’s, teksten, tekeningen, emails, cadeautjes, telefoontjes, afscheidsredes, knuffels etc etc.

Een voorbeeld is de Freundenverzameling op een kussensloop:

Hartelijk bedankt voor jullie medeleven en originaliteit. Ik heb van jullie genoten!
Hopelijk laten jullie zo nu en dan nog steeds wat horen, zodat ik zeker weet dat we elkaar niet vergeten zijn.
Ik vraag me krampachtig wat ik nog meer in deze Afscheidsblog hoor te schrijven maar de ideeënbus blijft leeg. Blijkbaar is het goed zo- ik ga weg, ik hou van jullie, en ik kom weer eens terug.
Dan rest mij nog u allen vaarwel te kussen!

Liefs, Hester

Nogmaals heel erg bedankt voor al jullie liefheid!

1. Nico jan:
    26 augustus 2012
    Rust lekker uit vannacht, en dan: All the best at UWC in Italy.

Een lieve groet,
    Nico Jan