Follow the sun

19 augustus 2012 - Schoorl, Nederland

Follow, follow the sun
And which way the wind blows
When this day is done
Breathe, breathe in the air
Set your intentions
Dream with care
Tomorrow's a new day for everyone
A brand new moon and brand new sun
So follow, follow the sun

Song by Xavier Rudd

Ik ben heel druk bezig met thuis zijn, waarmee ik vooral bedoel dat ik van Nederland aan het genieten ben want ik ben deze weken eigenlijk zelden thuis.
De laatste weken op school waren druk, vol, toetserig en deadlinerig maar boven dat alles vooral heel gezellig. Dan komt ineens iets vreemds: “aah die stomme school” blijk je ineens heel erg te gaan missen. Want “aah die stomme school” was eigenlijk toch wel heel erg leuk, met lieve mensen en leuke vrienden en vaak zelfs hele gezellige lessen. Lucky bastards, denk ik even snel, dat mijn (ex-)klasgenoten nog twee jaar heerlijk op “aah die stomme school” mogen zitten.

Inmiddels ben ik  blij dat ik me niet meer in zo’n zelfde schooljaar hoef te storten en dat ik me klaar kan gaan maken voor iets totaal nieuws! Ik heb helemaal de brugklas feeling met een nieuwe geo (zonder gebroken hoekjes), een nieuwe gum (die echt gumt, wunderbahr), mn nieuwe lading zomershirtjes (hihihi) etc etc.
Inmiddels is ook Aleida weer thuis nadat ze 2,5 maanden in Azië is geweest (Thailand, Cambodja, Laos) dus allemaal pure gezelligheid: met je zus naast je op de bank de hele avond friends kijken, op het strand hangen, melige youtube filmpjes kijken, enzovoort enzoverder.

Verder spreek ik heel vaak en heel veel af met heel veel vrienden en familie. Alsof er niks aan de hand is: het besef (huh? Wat? Ik vertrek? Welneeee nog lang niet!) moet bij iedereen nog komen. Ik krijg wel een heleboel lieve, leuke en originele reacties: dankjulliewel! :D
Toch gaan de voorbereidingen stilletjes door. Ik heb twee Hogwarts koffers op de kop getikt (zo kan ik in stijl naar mn Harry Potter college vertrekken). Na een kleine protestactie van mijn moeder (want die wil ook mee) kan ik nu dan officieel beginnen met inpakken.
Leuk? Vervelend?
Ik ben er nog niet uit.

Kleine protectactie van mijn moeder: ze wilt zo graag mee!

Hopelijk hebben jullie allemaal net zo’n fijne vakantie gehad als ik.
Liefs, Hester

Maandag 27 augustus vertrek ik samen met mijn jaargenoot Douwe uit Rotterdam naar Italië. We vliegen vanaf Schiphol naar Treviso.
Douwe houdt ook een blog bij:
www.douwevdstroom.waarbenjij.nu

1. Lizette:
    19 augustus 2012
    Leuke blog! Volhouden he ;)
    Heel veel plezier alvast, en geniet nog even van het mooie weer in Nederland!
  2. Nico jan:
    Hi Hester,
    Ben ook bijna jaloers op jou, net als je moeder die zich op Hugo Grotiaanse wijze aan de Schoorlense sleur wil ontsnappen zoals op de foto te zien is. Morgen begint mijn werk op "die stomme school" weer, hopelijk onder minder tropische omstandigheden.
    Dank je voor je uitnodiging voor de 25e; zal wel een spetterend feessie worden! Ik kan er helaas niet bij zijn want ik heb op die dag een etentje met vakgroepgenoten, ter viering van het begin van de nieuwe cursus. Ik heb ook een fijne vakantie achter de rug met oa een reis door Nicaragua. Doe de groeten aan iedereen en tot het volgende contact!
    NJ
  3. Germa:
    Hoi Hester,
    Fijn om je zo te volgen op weg naar je nieuwe schooljaar. Het is nu echt aftellen, volgende week maandag sta je al op schiphol!
    We komen graag naar je feestje zaterdag!
    liefs Germa
  4. Wietske:
    26 augustus 2012
    Lieve Hester,
    Wij net terug van vakantie voor jou morgen de grote dag, het gaat echt gebeuren, wat spannend!
    Geniet ontzettend op je Harry Potter college (wat ziet het er prachtig uit) Je gaat het vast heel fijn hebben. Altijd leuk al die nieuwe mensen ontmoeten.
    Een hele goeie reis en geniet van je verblijf in Italie. Leuk dat we via je blog op de hoogte blijven.
    liefs,
    Wietske