Familie in Duino!

24 oktober 2012 - Duino-Aurisina, Italië

Ciao Tutti!

Ik typ dit nieuwe verslag op de splinternieuwe toetsen van mijn kersvers geïmporteerde laptop.
Helaas kan mijn oude laptop niet gerepareerd worden, maar een nieuwe is natuurlijk ook altijd welkom! : )
Zeker als hij zo –hoppa – uit Nederland door je ouders voor je neus wordt gezet. Want JA papa en mama zijn in Duino!
Donderdagavond stonden er ineens ouders op Piazza te wachten. Whiee!
Vrijdag arriveerden ook de ouders, broertje en zusje van Douwe dus het was een hele gezellige, dolle, Nederlandse boel. Afgelopen zaterdag hebben we allemaal van de Open Day genoten, heel leuk en ook handig om het geouderte alle duistere plekken van het college te showen. Op de open day zijn ook de gebruikelijke shows en performances dus die hebben mijn ouders ook met eigen ogen waar kunnen nemen. Bene!
Plaatjes van de Open Day:

Open Day 1 Open Day 4 Open Day
Open Day  - Ester & Hester Open Day 2 Open Dayb 3 - Soranbushi

Met Ester (mn vriendin uit Tsjechië)

Zondagavond zijn we naar Trieste gegaan voor een echte Dutch Dinner met Douwe’s familie, mijn familie en Reine en Annelies. Het was heel leuk, lekker Nederlands gekletst de hele avond! Na heerlijk non-mensa eten hebben we één van de lekkerste ijsjes ooit gegeten (ooh Italië…) en daarbij de ijssalon voorzien van een vrolijk deuntje Hollandse kinderliedjes.
Dinsdagochtend is het geouderte vertrokken naar een stad in de buurt waarvan ik de naam vergeten ben en morgen, donderdagmiddag, komen ze weer terug met Aleida! Die gaat met haar logeertasje bij zich tentamens maken in Amsterdam en stapt dan op het vliegtuig naar Het Warme Zuiden.  Ja, echt waar: warm. Nog even…
Donderdag zijn we dus met zn vieren in Duino! Hoe leuk is dat?! Ik zal ze dan ook eens kritisch ondervragen wat ze van het College vinden, ik geloof dat  Jan en Joke al helemaal achteruit gevallen zijn van schoonheid, het is hier echt prachtig en heel erg cool. Vele zullen het beamen – Duino heeft iets magisch.

Ik vind het super leuk dat mn ouders op bezoek zijn! Ik heb bij hun in het appartement gelogeerd dus dat betekende naast Ouderliefde ook Pasta di Mama, een tweepersoonsbed en een single room (MAMA MIA! Wat een rust zonder kamergenoten), en een fatsoenlijk ontbijt. Ik merkte ook wat jaloerse blikken op toen papa me naar school bracht…
Het is ook een beetje vreemd om je ouders je kamer, huis en school te laten zien. Normaal hebben die namelijk wel een beeld van waar je bent en dat is hier niet het geval.  Het gaf me wel een trots gevoel, als echte UWCer mijn ouders rondleiden, maar deed me ook beseffen dat ik het bijzijn van ouders wel eens mis…
Papa en mama ineens hier hebben deed me ook weer denken aan de selectie en voorbereidingen die ik allemaal gedaan heb voor ik hier kwam. Ik vond het interessant om te merken dat ik echt verandert ben, in de zin dat ik veel meer UWCer geworden ben. Dat dacht ik ook al na Gerco’s telefoontje (“gefeliciteerd Hester! Je bent geselecteerd “), nu weet ik wat het echt inhoud om UWCer te zijn. Cool! Trots!
Ik kreeg ook veel zin in warme chocomelk en speculaas aan een winderig, koud strand toen ik weer terugdacht aan Holland en de laatste dagen thuis. Bij het opruimen der computers kwamen er ook wat foto’s langs van deze Laatste Dagen:

Ik heb als vak Visual Art en ik heb wat foto’s gemaakt van mijn Sketchbook. De Art Course bestaat uit studio work, een kunstwerk, en het sketchbook: het theoretische gedeelte, dus de research en technieken.  Take a look!

Duino Sketches 2Duino Sketches 4Duino Sketches 3Duino Sketches 5

Ik heb besloten om Philosophy Higher Level in Economics Higher Level te veranderen. Dat filosofie is toch wat… vaag.
Dan ziet mijn vakkenpakket er zo uit:
English SL
Italian SL
Maths SL
Economics HL
Biology HL
Visual Arts HL

Op mn kamer gaat het wel goed, mn nieuwe kamergenoot begint steeds meer te wennen. Zo kwam ik er laatst achter dat ze veel familie in Nederland heeft wonen en dat ze zelf 3 maanden in Utrecht heeft gewoont. Vala komt uit Turijn, haar moeder is Koerdisch en haar vader is Arabisch.
Ze spreekt ook Koerdisch en heeft ook wat Nederlandse vocabulaire, zo groet ze me bijvoorbeeld regelmatig met “pindakaas” of “pepernoot”.  Ze herkende ook mijn trofee van de week: een chocoladeletter die Wendy, de moeder van Douwe, voor de Dutchies heeft meegenomen. Yummieee :D

Verder maakt het college zich op voor African Week die vanaf donderdag plaatsvindt. Ik weet nog niet precies wat er gaat gebeuren, er komt in ieder geval een spetterende show op zaterdagavond die Aleida en mn ouders helaas missen omdat ze dan weer in het vliegtuig naar Nederland zitten. Lucky them – een fijne regenbui op zn tijd, stroopwafels, pindakaas, drop, pepernoten…

Geniet ervan!
Veel liefs, Hester

1. Nico jan:
    24 oktober 2012
    Er gaat natuurlijk niets boven Pasta di Mama, dat spreekt vanzelf.
    Wat leuk dat Joke en Jan je hebben opgezocht; heel goed dat ze jouw omgeving daar met eigen ogen hebben kunnen zien. Het wordt zelfs in Italië zeker ook wat kouder en regenachtiger, denk ik. Ik was vorige week een weekje in Londen en heb daar 5 musea gescoord, thee gedronken in Fortnum & Mason, een concert gehoord in St Martin in The Fields en gewandeld langs de Theems met prachtig, zonnig weer. Nu weer aan het werk. Hartelijke groet, Nico Jan
  2. Monique:
    24 oktober 2012
    Hi Hester, wat leuk dat Joke en Jan er zijn. Ze vinden het omgekeerd ook ongetwijfeld heerlijk jou weer te zien! Lekker dat je nog wat zon hebt. Leuk om je verhalen te lezen. Veel succes, liefs uit Bussum van ons allemaal!
  3. Tante Co:
    25 oktober 2012
    Wat zullen je ouders het geweldig hebben gevonden om jou en je omgeving te zien je laatste foto"s zijn erg leuk ik blijf je van tijd tot tijd volgen hoor.lieve groeten van tante Co.
  4. Aleida:
    25 oktober 2012
    Nu wel gelezen!! Mooi verhaal schat, vind het super om hier te zijn in je mooie gezellige duino dorpje!! :D xxx