Rome: gooood times!

9 oktober 2012 - Duino-Aurisina, Italië

Ciao tutti!

Ik ben veilig, blij en moe teruggekeerd op het college na een geweldig weekend Rome!
Ik heb veel gezien, gedaan en gegeten (eindelijk eens vrij van Mensa eten!). Het was goed om even mn neus buiten het college te steken, om andere mensen te zien, andere dingen te doen, bij Franco en Miguel te zijn en om het echte Italiaanse leven te leven! In het college merk je daar toch niet zo veel van - het is meer een internationale gemeenschap dan een typisch Italiaans gebeuren.

Bij terugkomst, na een voorspoedige reis, trof ik helaas een kleine bende aan op het college. Afgelopen zaterdag was er een groot buurtfeest in een Odzmica en een aantal leerlingen van het college hebben toen zo veel gedronken dat twee meisjes , bijna in coma, zijn afgevoerd naar het ziekenhuis. Een van de twee is mijn kamergenoot. Het hele college is geschokt over wat er gebeurt is, over wat ze gezien hebben en over het feit dat deze personen weinig respect tonen.

Elke maandag middag is Assembly, dan komen we met het hele college en de staff bij elkaar. Het onderwerp dat afgelopen maandag besproken werd is je waarschijnlijk al duidelijk - de maatregelen die getroffen worden om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen. De headmaster heeft besloten dat het nu verboden is om alcohol te gebruiken voor de leerlingen van het college. Eerst waren we in de bijzondere positie dat gematigd alcoholgebruik als enige UWC wel toegestaan is. Nu hebben een aantal leerlingen dat verpest. De traditie om naar Odzmica (een boerderij in de bergen waar ze zelf gemaakte wijn schenken) te gaan, die al 30 jaar bestaat, is daarmee over.

Daarnaast is ook mijn kamer wat verandert: ik trof zondagavond een andere kamergenoot aan. Mijn Poolse rooma Magda is verhuist naar het residence Lucchese en Vala uit Italie is mijn nieuwe kamergenoot. Vala woonde eerst in Lucchese, een mooi residence maar een beetje ver weg. Sinds ze een blessure aan haar been heeft is het niet meer mogelijk om zo ver te lopen, dus is het noodzakelijk dat ze centraal, dus in Fore, woont.

Kortom: een hoop veranderingen, nieuwe regels, en een nieuwe kamer om aan te wennen!
Het schoolleven gaat ook gewoon door: ik heb morgen een Italiaans toets, mn creative activity (creative wrtiting), donderdag voor de tweede keer mijn Social Service en vrijdag middag een hiking trip. De dagen worden ook steeds grijzer, kouder en korter.
Het is een beetje een rare, slome, niet-zo-vrolijke week. Precies op het goede moment vond ik in mijn postvakje een pakketje van Germa en Dorien: een Holland pakket met stroopwafels, drop, chocola etc. Super lief!
Volgende week donderdag komen Jan en Joke naar Duino. Iets leuks om naar uit te kijken dus!

Liefs, Hester

Oh! BSG-ers, kan iemand de nieuwe school emailadressen doorgeven?
Ik hoop dat mijn computer snel gemaakt wordt, zodat ik jullie allemaal gezellige mailtjes kan sturen ;)

1. Dorien:
    9 oktober 2012
    mooi dat het pakketje is aangekomen:)<3
  2. An en Tine:
    12 oktober 2012
    Lieve Hester,
    Geweldig dat je zo genoten hebt van je bezoek aan Rome.
    Ben je even weg ..... gaan ze dom doen en zonder jouw inspraak veranderingen invoeren. Nou ja ....!!
    Fijn dat Jan en Joke komen.
    Gezellig weekend en hartelijke groeten, An en Tine
  3. Roos:
    12 oktober 2012
    Hee Hester!

Leuk om je verhalen te lezen!!
    Verder alles goed? Lekker weer daar in Italia?
    Hier is t koud en nat :(

Veel plezier nog!
    X Roos (Peerdeman ;))

Oja, volgens mij zijn de email adressen hetzelfde gebleven...
  4. Nico jan:
    13 oktober 2012
    Ha Hester,
    Mooi een paar dagen er tussenuit geweest, heel gezond.
    Ik hoop dat je weer genoeg energie hebt gekregen om weer aan al die UWC-activiteiten deel te nemen, maar pas goed op jezelf.

hartelijke groet,
    Nico Jan
  5. Tante Co:
    22 oktober 2012
    lieve Hester.wat fijn dat je ouders er zijn of zijn ze nu al weer weg?Hartelijk dank voor je mooie kaart met beschrijving .hoop je te kunnen blijven volgen op mijn laptop veel lieve groeten van tante Co.