Happy times in Ljubljana!

3 november 2012 - Duino-Aurisina, Italië

I'm hooooome!

Ik zit nu wat vermoeid achter mijn computertje want vanaf dinsdagmiddag hadden we een paar dagen vrij, also known as LONG WEEKEND!
Een paar dagen vrijheid betekend natuurlijk niet rustig slapen en studeren, het is juist een perfecte kans om er op uit te gaan. Dus liep ik vanochtend nog door Ljubljana!
We hebben in deze paar dagen verrassend veel gedaan en we hebben het ook surprising gezellig gehad. We logeerden met een groep van 8-10 mensen in een super luxe hostel (kuchkuch… neen) in het centrum van Ljubljana, wat echt een super leuke stad is! Het is heel levendig, makkelijk, mooi, overzichtelijk, goedkoop en vol met jong volk.

68440_383326145077730_2086204405_n197341_383325141744497_1736991003_n431607_383326851744326_1043522675_n

So, what did we do?
We hebben op een regenachtige dag fietsen gehuurd en zijn we in random directions gaan fietsen: we hebben rivieren, spoorwegen en voorbijgangers gevolgd waardoor we op hele leuke plekken kwamen. Ljubljana is niet heel dichtbij Nederland maar ik moet zeggen dat ik me al fietsend door de regen ongelooflijk thuis voelde.

197319_383334025076942_1747090914_nLong Weekend '12 017Long Weekend '12 008

Onderweg vonden we ineens een sneeuwpop, misschien voor jullie niet bijzonder maar voor Nimra uit Pakistan en Peter van de Bahamas wel! Ze zagen voor het eerst sneeuw.

Long Weekend '12 032Long Weekend '12 030

Verder hebben we heel veel gegeten (en daarbij op zn Italiaans heel veel lawaai gemaakt), door de stad gelopen, musea bekeken, vrienden gemaakt en gelachen.

Een ander hoogtepunt, wat verder terug in de tijd!
Jan, Joke en Aleida vertrokken op zaterdag en dat vond ik jammer, maar dat was snel over toen de African show begon. De Afrikaanse leerlingen van het college dompelden ons van donderdag t/m zondag in het kader van African Week onder met Afrika: met eten, muziek, dansen, cultuur en als hoogtepunt deze show. Wow – wat kunnen ze dansen!
Toen we na de show helemaal verbluft naar Mickeys (het cafe) slenterden, stond daar voor de deur ineens een bekend gezicht: Job! Hij is mijn derdejaars, dat betekend dat hij net van UWC Adriatic af is en dat hij dus de secondyear van Reine en Annelies is. Het was echt geweldig leuk dat hij in Duino was! Ons Dutch Dinner was helemaal compleet toen ook Jochem plotseling langskwam, hij is mijn jaargenoot op het UWC college in Mostar.

Het was super blij en gezellig!

Na het geweldige leuke weekend ben ik weer blij om thuis te zijn en dat ik straks in mn eigen bed kan kruipen!

Happy to be here : )

Frida, Denemarken
Moni, Ghana
Samuel, Zwitserland

WELCOME TO DUINO
October 2012, my family visiting Duino. Welcome to the place of wonders!

UWC AD - papa en mama 024UWC AD - papa en mama 023UWC AD - papa en mama 020
UWC AD - papa en mama 010UWC AD - papa en mama 022UWC AD - papa en mama 001

1. Rita Hendriks:
    5 november 2012
    Lieve Hes,ben je een feestbeest geworden of was je dat al?
    Leuk om de foto's te zien en je verhaal te lezen.
    Volgende week Sint Maarten hier.
    Ik heb de grote pompoen al in huis.Zal je missen.
    Dag lieverd Rita.