Oproep, oproep!

27 juni 2012 - Amsterdam, Nederland

Dear Family & Lovely Friends,

I need you.

Ik heb een Leeg Boek aangeschaft dat gevuld moet worden met jullie: met jullie foto’s, verhalen, tekeningen, herinneringen, gelukwensen, creatieve uitspattingen en kunstzinnige hoogstandjes.

Picture this:
Begin september, allemaal kersverse studenten volop in socialize en ongelooflijk benieuwd naar de lange, blonde Nederlanders in het platte land vol koeien en  fietsen. Ik heb jullie bij me in het Boek en kan vol enthousiasme aan mijn coyear uit Zambia vertellen wie al die leuke mensen op de foto’s zijn en wat de teksten in die rare taal betekenen.

Eind november, als ik zo’n drie maanden op College ben, begint het harde bedje steeds harder te voelen en de moeilijke lesstof steeds moeilijker te worden. Ik moet een belangrijke beslissing nemen over school en internet ligt eruit dus Skypen met papa en mama gaat niet. Bovendien hoor ik verdacht weinig geluiden uit het Noorden. Jullie zouden me toch niet…?
Ultieme ingrediënten voor een onvrijwillig dipje. Het Boek: ultieme verhelper van een onvrijwillig dipje.

5 december, Pakjesavond, op een miezerige, winderige avond zit ik in de tochtige bibliotheek hopeloos te studeren op de natuurkundige Wet van Hagen – Poiseuille terwijl jullie in Nederland samenklitten rond een behaaglijk vuurtje om allerlei heerlijkheden te eten en verwend te worden door Sinterklaas.
Ik kijk nog eens naar de Wet, voel me ongelooflijk eenzaam en pak het boek. Instant happiness.

Ik zal het boek trots laten zien aan alle geïnteresseerden (en dat zijn er ongetwijfeld heel veel),  en regelmatig meeslepen naar een hoekje om met lange halen uit te huilen.
Ik hoop heel erg dat je er iets inschrijft, en als ik je misschien niet meer zie, iets stuurt: een foto, een herinnering, een gelukswens, een gedicht of een verhaaltje. Alles kan en alles mag!

Liefs, Hester

[email protected]

Hester Louter
Achterpad 13
1871 HC Schoorl

Help! Ik ben geen creatieve geest / Ik weet niet wat ik moet doen en waar ik moet beginnen / Ik ben ongelooflijk lui en ik heb vreselijk weinig zin / Ik weet niet of ik me aangesproken moet voelen (wel!wel!wel!) / Ik zie problemeeeeen!

Gooi de bezwaren over boord, maak zin en een klein beetje tijd.
Je maakt me blij!

Emma's bijdrage:

1. Nico jan:
    28 juni 2012
    Hoi Hester,
    Wat leuk om je avontuur te mogen volgen!
    Je gaat het na een paar weken wennen vast fantastisch vinden!
    Wat is er mooier dan in je jonge leven op deze manier de wereld te leren kennen? Maar natuurlijk gaat zoiets in het begin niet altijd zonder twijfels en weemoed. STERKTE!!
  2. Thijs Oudshoorn:
    29 juni 2012
    Hey Hester,
    ik heb je niet in de klas gehad, maar ken je wel van de gang (het viel me al op dat je zo straalde). Ik wens je veel plezier en succes in Italie.
    Groetr,
    Thijs Oudshoorn (docent geschiedenis/Kunst Algemeen BSG)
  3. Margot:
    29 juni 2012
    Hester! Hallo!!
    Ik ga al je blogs lezen, en ik zal je facebook constant stalken om er toch een beetje bij te kunnen zijn, en ALS het mogelijk is (en ik heb geld hehehe) dan kom ik langs. zekersteweten :)
    EN NATUURLIJK MAAK IK EEN PAGINA VOOR JE BOEK
    Ik hoop dat ik het je op tijd kan overhandigen en anders stuur ik m net zo makkelijk naar Duino. (je moet even je adres posten!)
    knuffel en liefs
  4. Miguel Angel Giglio:
    7 juli 2012
    Hey Hester I’m finally in… I hope to have news from you soon and I hope it’ll be in Italian…

A big huge

Miguel