Home is what we're all looking for

11 januari 2013 - Duino-Aurisina, Italië

Ciao tutti!

Dinsdagavond zat ik met mijn Amici van het college aan de Italiaanse pasta om alle kersverse winterbreak verhalen te vertellen en te horen - die ochtend zat ik namelijk nog thuis aan het ontbijt.
Woensdagochtend zaten we weer in de les, allemaal een beetje slaperig en moe van de winterbreak. De second term is nu begonnen, dus... Veel leuke dingen zoals Project Week in Berlijn, een nog nader in te vullen Long Weekend, en de zomer is in opkomst! Maar boven dat alles is het deze term vooral hard werken, want hoe leuk UWC ook mag zijn, het blijft gewoon school.

De vakantie was vooral heel erg druk, ik ben veel op stap geweest om mensen te zien en te spreken. Super leuk! ...maar ook erg vermoeiend. Mijn vakantie is in ieder geval geslaagd, het is me niet gelukt om iedereen te spreken en alles te doen wat ik van plan was, maar ik heb toch 3 weken heel veel gezelligheid meegemaakt. Ik vond het jammer om weer weg te gaan maar eenmaal op het college aangekomen was het super om iedereen hier terug te zien! Het is goed om te zien dat iedereen weer terug is, want na de zomervakantie is de helft van het college (de secondyears) vertrokken. Ik vond het ook leuk om te ervaren om "terug te komen", zowel thuis als op het college, want tot nu toe was ik alleen op Schiphol om weg te gaan.

Morgen, 12 januari, is de UWC open dag in Utrecht. Vorig jaar was ik daar min of meer per ongeluk, en niet zo geïnteresseerd vanwege het schoolfeest de avond ervoor en "UWC was toch niks voor mij". Totdat ik oud leerlingen sprak - toen werd het me ineens duidelijk dat UWC precies is wat ik moet gaan doen.
Nu, een jaar later, is er een hoop veranderd! Ik ben geselecteerd en naar het allermooiste college gestuurd, en ik kan nu zelfs op mijn uwc blog schrijven, dat ik na de winterbreak ("vakantie naar huis") weer bij mn lieve college vrienden ben! ...Ik had het niet verwacht.

Ok second term... Let's start this party!
Liefs, Hester

WinterbreakWinterbreakWinterbreak
Museumplein Amsterdam         Arrival
Praise (Zambia) & Douwe

LIEVE LIEVE POTENTIËLE UWC KANDIDATEN
Ben jij geinteresseerd in UWC, wil je je aanmelden en heb je, zoals ik ook had, 1000 vragen?
Stuur me een bericht want ik vind het leuk om te te helpen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl