A sunny day

27 januari 2013 - Duino-Aurisina, Italië

Ciao tutti,

Helaas heb je voor een weekend eerst een schoolweek nodig. Het is echt lekker om even geen les te hebben! Gisterochtend ben ik met Tara (Oostenrijk) en Frida (Denemarken)  naar Monfalcone gegaan om koffie te drinken op een anonieme plek met anonieme mensen om je heen. Dat kan erg opluchtend als afwisseling van de college community. Het was lekker om even weg te zijn en interessant om de Italianen waar te nemen. We hebben erg gelachen…
Vanochtend toen ik de gordijnen open deed besloot ik dat ik ergens aan zee in de zon moet gaan zitten met een boek. Het leek hier vandaag op een lentedag: het is aangenaam buiten.

Verder kan ik nu officieel aankondigen dat ik van kamer ga switchen! Mijn oude kamer met 3 anderen mensen was heel druk en daar kon ik niet zo goed mee om gaan, daarom heb ik gevraagd of ik van kamer mag veranderen. Ik heb afgelopen weken als tijdelijke oplossing in de Medical Centre geslapen met Tara uit Oostenrijk, die kan ook niet op haar kamer blijven omdat er volgens de voorschriften van de brandweer te veel mensen in haar residence verblijven. Een paar dagen geleden heb ik gehoord dat Tara en ik naar Fore Piccola mogen, dat is het gedeelte van het kasteel waar de leraren wonen (oeiii…). We mogen daar in een kamer waar normaal de gasten gehost worden die het college komen bezoeken. Ik heb het nog niet gezien, maar volgens mij ziet het er wel goed uit. Ergens aankomende week gaan we verhuizen.

Over twee weken ga ik naar Venetië waar Jan, Joke en Aleida op het perron staan als ik uit de trein stap. We gaan met zn vieren een weekend naar Venetië om mn 17e verjaardag (8 februari) te vieren. Ik heb er heel veel zin in!

Veel liefs en succes met sneeuw/kou/ijs aanvaringen… :)
Hester

1. Oma/opa:
    27 januari 2013
    Hoi Hester, wij keken al een tijdje uit naar je eerste brief van 2013, maar daar is ie dan en nog wel met heel goed nieuws. Prima
    geregeld zo!!. Wij denken ook aan jouw verjaardag. Hartelijke groeten van ons uit Heiloo
  2. Nico jan:
    27 januari 2013
    Fijn dat je een betere en rustiger kamer krijgt!
    Ook veel plezier in Venetië toegewenst!

hartelijke groet,
    NJ
  3. Rita Hendriks:
    28 januari 2013
    Lieve Hes,wat fijn dat je een andere kamergenote heb.Hoop dat jullie het leuk hebben.En dan dat heerlijke verjaardagskado (Venetië) in het vooruitzicht. Jammie,jammie.!!
    Hele fijne dagen,liefs.